Program školního poradenského pracoviště:
- podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- podpora nadaných a mimořádně nadaných žáků
- podpora žáků s výchovnými problémy či vzdělávacími obtížemi
- podpora sociálního začleňování žáků z odlišného prostředí nebo odlišných podmínek
- spolupráce se zákonnými zástupci
- spolupráce s jinými školskými zařízeními
- metodická podpora učitelům
- tvorba, realizace a vyhodnocování preventivních programů
- prevence rizikového chování a školní neúspěšnosti
- včasná intervence při problémech žáků
VÝCHOVNÝ PORADCE
Mgr. Kateřina Spilaková
Náplň práce:
- péče o žáky s výukovými potížemi a speciálně vzdělávacími. potřebami
- péče o žáky s výchovnými problémy
- péče o nadané žáky a mimořádně nadané žáky
- metodická a informační činnost pro zákonné zástupce žáků i učitele
- prevence sociálně – patologických jevů
- spolupráce s PPP Třinec, Frýdek – Místek, Český Těšín, se SPC Frýdek – Místek, Ostrava s Rehabilitačním stacionářem v Třinci a dalšími organizacemi
- vedení databáze žáků s podpůrnými opatřeními,zajištění vypracování plánů pedagogické podpory a individuálních vzdělávacích plánů
Cíle:
- vytvořit ve škole pozitivní klidnou atmosféru bez nadměrného tlaku a pocitů nejistoty při udržení uvědomělé kázně
- formovat postoj žáků ke společensky akceptovatelným hodnotám
- zvyšovat sociální kompetence žáků, rozvíjet sociální dovednosti, které napomáhají orientaci a odpovědnosti za chování
METODIK PREVENCE RIZIKOVÉHO CHOVÁNÍ
Mgr. Lucie Krenželoková
Provádí:
- záchyt signálů rizikového chování, práce se žáky s obtížemi v adaptaci, se sociálně vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání
- koordinaci a realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci rizikového chování žáků
- vyhledávání a nastavení vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování
- poskytování poradenských služeb zákonným zástupcům žáků s rizikem či s projevy rizikového chování
|